понеделник, 24 юли 2017 г.

I Dare You Book Tag


Някак в духа на предишния таг, който направих едновременно с Юли, реших да направя този - Предизвиквам те да... Още като видях тага и заглавието веднага ми напомни за една книга, която имам и доста си харесвам. А заглавието ѝ го обожавам! Мисля, че пасва идеално на този таг, неслучайно избрах да направя снимката с нея. Осмели се да мечтаеш, автобиографичната книга на One Direction.

1. Коя книга е била най-дълго на рафта ти?

Честно казано не знам. Имаме куп стари книги и нямам представа кога са взимани. Отдавна е било, поне 20-30 години, но коя е най-старата... Дори да попитам, надали и нашите ще помнят коя кога са взимали. So, I don't know.

2. Кое е настоящото ти четиво, последната ти прочетена книга и следващата, която ще прочетеш?

Сега чета Орденът на асасините: Черният флаг, а преди това прочетох Светът, в който живеем. Смятам след това да прочета Четирите цвята на магията, може би, не съм решила още.

3. Коя е книгата, която всички харесват, но ти я мразиш?


Ами... Е, не знам дали всички я харесват, но нали е класика - Джейн Еър. Никак не ми хареса и едва я изтърпях. Не можах да възприема и частица от тази книга и за мен беше изключително неприятно да я прочета. Тя ме дразнеше и определено не мога да разбера как може хората да я харесват. Ужас, без мен!
*На снимката присъства и Шърли, но двете са ми на един кантар.*

4. Коя книга си повтаряш да прочетеш, но вероятно няма?

Хем ми се иска да прочета някоя книга на Филипа Грегъри (Бялата кралица или някоя друга от тези историческите), хем нямам желание. Просто ми харесват само няколко от цялата поредица, но не ми се четат и останалите, а пък не искам да ги разпокъсвам така, затова най-вероятно няма да стигна до тях, кой знае.

5. Кои книги си пазиш за пенсионирането?

Ама моля ви се, аз съм много далеч от пенсия! До тогава колко книги ще излязат охо...

6. Последна страница: прочиташ я най-напред или чакаш до края?

По принцип си я прочитам накрая, но ако съм твърде любопитна понякога отскачам само да видя. Да се уверя какъв ще е края.

7. Благодарности: загуба на хартия и мастило или интересно от една страна?

Признавам си, никога до сега не съм чела благодарностите. Просто искам да приключа по-бързичко и никак не ми се отделят още няколко минути и за това, а в повечето случаи не ме заинтригува особено. Ами не познавам тези хора и те нищо не ми говорят, просто една дузина непознати за мен имена. Затова не ми се четат.

8. С кой герой би си сменил/ла местата?


Клеъри. Толкова много бих искала да съм ловец на сенки! С най-голямо удоволствие бих станала a shadowhunter и Джейс да ми е гадже? Леле това ще е повече от страхотно! Пък и аз си падам малко странна, така че съм убедена, че и да убивам демони ще ми хареса.

9. Имаш ли книга, която ти напомня за конкретен момент в живота ти? (човек, място, време и др.)

Ами да. Тъмна любов ми беше подарък от една приятелка, с която се запознах по интернет и се оказа, че сме съвсем наблизо и учехме в едно училище. Но тя замина за чужбина и ами... при връзките от разстояние става така - отчуждаваш те се, защото вече ви вълнуват други неща и все по-рядко се чувате. Но благодарение на нея се запалих по Братството на черния кинжал, така че все пак ще пазя хубави спомени за нея.


10. Посочи книга, която си придобил/ла по интересен начин.

Ами аз не съм получавала много книги за подарък или нещо такова. Но една приятелка ми подари за рождения ден книгата на Емил Конрад - Нещата, на които не ни учат в училище, а аз не очаквах и беше точно когато правеше, хм турне? Тогава го срещнах и на живо, което си беше нещо съвсем ново за мен.

11. Подарявал/ла ли си книга по специална причина за специален човек?

Една приятелка харесва Мадона и за един рожден ден ѝ взех книгата за Мадона написана от брат ѝ. Обичам като правя подаръци да се старая да намеря нещо точно според вкуса на човека и да знам, че наистина ще му хареса.

12. Коя книга е била с теб на най-много места?

Не си нося книга с мен, някак няма как и нея да побера, нямам никакво място и рядко ми се случва да съм само с дамската си чанта. Но пък коя беше... Парижката Света Богородица, мисля, я мъкнах с мен докато бях на квартира, а също и на почивката си на море(как съм го направила не зная, та тя е и с твърди корици, 500 страници!).


13. Някоя книга от задължителната литература, която си мразел/ла в училище, но не е толкова лоша след години?

Никога не съм я мразела, но самия факт, че беше в задължителната литература за мен означаваше, че няма да я прочета. Не и когато се изисква да го направя. Но още по време на даскало разбрах, че тази книга ще ми хареса и като дойде лятото си я взех от библиотеката - Граф Монте Кристо. А сега я обожавам, една от най-най-любимите ми е!

14. Използвана или чисто нова?

Е, определено бих предпочела чисто новичка. Аз обичам съвършено нови и недокоснати книги. Моите си остават такива и след прочит. Но имам и няколко използвани, защото нямам толкова против, а искам книгата и е на изгодна цена. Всъщност една си взех така, защото наистина е по-стара и изчерпана от продажба и няма от къде другаде затова си я взех стара, но нищо.

15. Чел/ла ли си книга на Дан Браун?

Да! При това с две ръце. Прочела съм четирите книги за Робърт Лангдън, което ми напомня, че има и пета, а аз не съм я чела още(трябва да поправя този пропуск, аз обожавам трилъри с исторически загадки).


16. Гледал/ла ли си филм, който да ти е харесал повече от книгата?

Не съм гледала много филми по книги. Или пък не съм чела конкретната книга, за да преценя. Може би Незабравима разходка, но съвсеем малко.

17. Чел/ла ли си книга, която те е накарала да огладнееш? Готварски книги включително.

Ами не съм чела много готварски книги, ако не броим тетрадките с рецепти на мама. А пък иначе аз дори не си спомням в някоя книга като се споменава за храна, това е най-маловажния и дребен детайл за мен.

18. В чий книжен съвет винаги би се вслушал/ла?

Този на Юли. Доверявам се на преценката ѝ, а и имаме общи вкусове. Поради това и тя, и аз знаем кога нещо ще ни хареса или не. Това е много полезно всъщност, така можем и да си препоръчваме книги, или да не като знаем какво ни харесва.

Тагвам Юли, Гергана и Книжни криле. Надявам се предизвикателството да ви хареса!

Няма коментари:

Публикуване на коментар