четвъртък, 22 февруари 2018 г.

Сенките - Дж. Р. Уорд

  КНИГА ТРИНАДЕСЕТА ОТ „БРАТСТВОТО НА ЧЕРНИЯ КИНЖАЛ“

  Бях забравила за Братството и минаха години откакто последно прочетох Кралят. Леле. Но се радвам, че най-сетне се върнах към една от любимите ми (и съвсем първи) поредици.
  Споменавала ли съм колко обичам кориците на Ибис? Да, сигурно, но ще го направя отново. Винаги толкова невероятни корици, заради тях бих продължила в бъдеще да си купувам български издания, просто няма как да не имам тези бижута в библиотеката си! Предполагам, че жената на корицата е Селена, защото има черна коса и сини очи (тази комбинация е страхотна!). Абсолютно добър избор както и на мъжа, великолепна работа както винаги!
  Трез и Ай Ем са сенки, друга разновидност вампири също както и симпатите, но се различават коренно едни от други. С’хийб имат матриархална система, в която жените винаги стоят над мъжете. Самият Трез е продаден от родителите си на кралицата още като бебе, само че той решава да избяга от предначертаната си съдбата. Двамата братя бягат постоянно и се крият, отлагайки неизбежното.
  Историята на Трез и избраницата Селена започна още в предходната книга, Кралят. Трез опитваше да избяга от чувствата си и от нея, а когато най-сетне е готов да започне отначало и да обърне нова страница в живота си, вече е твърде късно. Честно казано така бях свикнала винаги с прекрасния завършек в книгите, че не си представях другояче до този момент.
  Докато Трез винаги е бил „избраният“, Ай Ем никога не е изоставял брат си нито веднъж. Тяхната историята донякъде ми напомня за другите близнаци, Зейдист и Фюри. Толкова тясно свързани и сякаш споделят общо нещастие. В търсене на начин да помогне на брат си и Селена, Ай Ем е принуден да отиде до С, а последствята ще бъдат неочаквани за всички. И никой не би помислил каква ще е развръзката от всичко това.
  Не знам защо си мислех, че Сенките ще е само за Трез. Просто бях останала с такова впечатление. Беше малко глупаво, защото от заглавието става ясно, че е и за двамата, Трез и Ай Ем. Лично аз харесвам Ай Ем повече и бях толкова щастлива да прочета и неговата история заедно с тази на брат му.
  Беше ми страшно гадно за С’Екс, почти ми стана жал за него, защото... не беше честно и ми се искаше да бе успял да предотварти всичко това. А пък кралицата... тя спокойно може да спечели състезание за най-голяма к*чка. Даже би могла и да надмине Принцесата в това състезание.
  От една страна краят ми хареса, от друга - беше ми супер гадно за единия от братята. Чудя се сега какво ли ще стане и какво точно ни е подготвила Дж. Р. Уорд. Има сигурни седемнадесет книги до тук в поредицата, но мисля, че ще има и още, надявам се да е така, наистина нямам желание да свършва. Искам да прочета още толкова много за братството!
  Ако трябва да съм честна, наистина нямам търпение за книгата на Асейл. Бях заинтригувана от него от самото начало, но все още няма изгледи за неговата книга (наистина, наистина се надявам това да бъде седемнадесетата). Видях резюметата на следващите книги и отлагайки четенето на Братството, сега имам повече книги накуп! Планирам да започна и spin-off поредицата Наследството на Черния кинжал. Надявам се и тя да бъде също така интересна.

1 коментар: