вторник, 2 май 2017 г.

Жестока любов - Колийн Хувър

  Това е книга, за която не знаех нищо и нямах никаква представа за какво става въпрос. Просто не бях поглеждала, не и докато не пристигна онзи ден като ми я пратиха от издателство Ибис и едва тогава прочетох и резюмето. В последно време силно експериментирам със себе си: първо спонтанния ми избор с Всичко, всичко, а сега Жестока любов, която ми пратиха. И изненадващо, харесах и двете. 
  Много, много харесвам тази корица. Тя е толкова синя и перфектна! Запазена е основната идея на оригиналната корица, но определено е доста, доста по-добра.
  Книгата започна с появата на Тейт в сградата на брат ѝ, където ще се нанесе за известно време. Само че от самото начало всичко започна необичайно. Тя не очакваше Корбин, брат ѝ, да живее в супер луксозна сграда, а още по-малко да открие мъртво пиян мъж на прага на апартамента му. Но нищо не е такова, каквото изглежда. Хареса ми това, че тя е медицинска сестра(това е една от най-далечните ми специалности, с които аз съм като в пълна мъгла, но медицината тук много ми хареса незнайно защо).
  Майлс е човек, който е преживял много и това го е направило такъв, какъвто е. Това, което му се е случило е наистина ужасно. Има поговорка, че всичко се случва с причина и е така. Болката и загубата, които е изпитал са несравними и могат да накарат всеки да се почувства ужасно. Въпреки това той се е забил в миналото и не желае да продължи напред, което изправя Тейт пред огромно изпитание. Тя трябва да достигне до него, но той е като стена, пред която тя е изправена и няма начин да премине през нея.
  Харесва ми как е структурирана книгата. Едновременно с повествованието в настоящето, се развива и това в миналото, което позволява на читателя да разбере по-добре главния герой. Истината е, че това става достатъчно бавно и те държи в очакване като цяло до последно, но мисля, че това му е хубавото. Обичам когато една книга ме държи в очакване и искам да разбера какво ще стане после, колкото и гадно да е от друга страна, но това му е най-хубавата част.
  Много ми хареса, че авторката Колийн Хувър е заложила на постоянството и до последно Майлс си беше същия. Ако се беше „изцерил“ твърде рязко, нямаше да е същото. Точно това бавно осъзнаване и израстване като персонаж го направи такъв, какъвто е. При него имаше много отличително развитие и само мога да съм изненадана от търпението на Тейт и тази постоянна надежда, която таеше. Май тя наистина умира последно.
  За мен това беше една съвсем неочаквана книга, защото никога не бях предполагала, че ще я прочета, нямаше конкретни причини за това, просто не се бях спирала на нея. Но се оказа доста хубава и май ще искам да прочета още книги от Колийн Хувър и би било хубаво ако издателство Ибис издадат още някоя. Жестока любов май отговаря точно на заглавието си, както и живота не е само цветя и рози и си има своите хубави, но и лоши моменти, любовта също е такава. В едни моменти те издига на висини, друг път те пуща твърде рязко на земята, но важното е всичко това да си струва. Понякога не е нужно да прочетеш задълбочено за книгата или един куп мнения, понякога просто е достатъчно да се оставиш на течението и да се довериш на интуицията си - тя знае по-добре от теб какво ще ти хареса.

  Благодаря на издателство Ибис за предоставената възможност.

1 коментар:

  1. Определено ти препоръчвам да прочетеш още книги на авторка, смятам че биха ти харесали. :)

    ОтговорИзтриване