четвъртък, 8 октомври 2015 г.

The Bookalicious Tag

Видях този таг още когато Юли го направи, но тогава исках да направя шоколадовия таг и поради това оставих този за октомври.

1. Какъв процент от книгите си взимаш от библиотеката и какъв от някъде другаде?

Аз не взимам книги от библиотеката поради причината, че там и да искам никога не си намирам каквото търся. Само това лято за пръв път взех една и то, разбира се, беше непълна(втората от трите разделени книги за Граф Монте Кристо). Така че 0% от библиотеката, 96% от книжарницата и 4% - електронни книги.

2. Кой герой би искал/а да бъдеш и защо?

Да избера само един е много трудно. Може би Гуендолин Шепърд или Теса Грей, не знам. Повечето героини, които знам са от поредици и за тях има главно по една книга. О, или Бет Рандъл, тя също ми харесва.

3. Коя е любимата книга от детството ти?

Спомням си, че най-много обичах мама да ми чете една малка книжка, която се казваше Коледа в гората и все още я помня, наизуст! Убедена съм, че и тя също.

4. Коя е любимата ти книга?

Точно за този въпрос съм виждала картинка гласяща това: „Да питаш книжен плъх да посочи любимата си книга, е като да накараш майка да избере любимото си дете.“ Може би тези, които повече харесвам са Шерлок Холмс, Гондолата на времето, Адски устройства(и трите книги), Граф Монте Кристо, Братството на черния кинжал и други.

 5. Купуваш ли книги втора ръка?

Книги? Втора ръка?! Предпочитам всичките ми книги да са нови. Така де, за 1-2 лева разлика надали ще спечеля нещо, ако си взема стара книга. Поне при учебниците е толкова - продаваш без пари, а ги купуваш почти като нови, ирония.

6. Кой е най-сексапилният ти любим герой? (Без значение от пола.)

Ето това е труден въпрос. Ако вземем само от Братството всички главни герои, после от Атлантида, Лордовете, Ангелите, Адски устройства... А това са само поредици и във всяка давам поне по 4-5, така че бройката ще стане доста солидна.
Но ще посоча няколко от най-любимите ми мъжки персонажи: Зейдист от Братството, Дариъс от Атлантида, Мадъкс от Лордовете, Зачарел от Ангелите и Уил от Адски устройства.
За женски персонажи бих избрала Гуен от Скъпоценни камъни, Бет и Бела от Братството и Теса от Адски устройства.
И може би още много други.

7. От коя поредица имаш най-много книги?

Ами имам и трите от Адски устройства, от Братството две(за сега) и две от Скъпоценни камъни, като третата все още я нямам. О, и всички излезли до момента от Изборът!

8. Коя  е любимата ти корица?

Как да посочиш само една като има толкова много, които харесваш?





Май толкова стигат, за да не прекаляваме, но тези са едни от най-хубавите и общо взето ги имам всичките, за което съм невероятно щастлива.

9. Кой е любимият ти вид книга?

Навярно това е жанр. Определено фентъзи, но има изключения ако някоя книга много ми е харесала, но принципно чета главно фентъзи.

10. Коя е първата книга, която прочете?

Май и аз ще напиша като Юли. По собствено желание помня, че в 3 или 4 клас прочетох Пипи Дългото Чорапче. Въпреки че май не е било особено голямо щом я четох цяло лято, но все пак съм искала.

11. Кой е любимият ти филм по книга?

Обикновено филмите по книги не са достоверни, но много харесах този на Реликвите на смъртните, наистина е много добър, нищо че все още не съм го гледала.

12. Къде е най-доброто място за четене?

Чета най-често на дивана в края, където е облегалката или пък на един стол, който специално съм приспособила за тази цел(той не е обикновен, без да има къде да си сложиш ръцете, точно заради това е и хубав де).

13. Написвал/ла ли си свой фен фикшън по книга?

Аз пиша фен фикшъни, но не и по нечия чужда идея. Предпочитам своите, защото това за мен си е плагиатство.

14. Ако можеше да прочетеш само 3 книги до края на живота си, кои щяха да са те?

То тогава със сигурност бих избирала доста внимателно, защото не искам накрая да вземат да не ми харесат. Сега не се сещам за конкретни примери, но определено някои, които не съм чела, защото да препрочитам е скучно понеже знам какво ще се случи вече.

15. Коя е най-дебелата книга, която си чел/ла?

Две са, които са най-дебелите - Клетниците и Граф Монте Кристо, които са 1400+ страници.

16. Ако напишеш книга, какво ще е заглавието?

Наистина зависи от идеята. Имам доста фикове, не съм много сигурна кое заглавие бих избрала от всичките.
Перфектното убийство
Нишки от пепел
Търсачи на тайни
Принцът пират
Ерата на забравените
и други.

17. Колко книги прочете миналия месец?

Понеже наскоро направих публикация относно това, само 7.

18. Коя е последната книга, която прочете?

Принцеса с часовников механизъм, има и РЕВЮ.

19. Представяш ли себе си в книгите, които харесваш?

Хмм.. да, определено да.

20. Коя е любимата ти книжарница?

Тук не може да се каже, че има толкова много книжарници, по-точно видове, а не брой. Ходя най-вече в Хеликон и Приятели, защото те са тези, в които най-вече има повече книги.

21. Твърди или меки корици?

Ами ако книгата е до 500-600 страници става да е с меки, те повечето ми са такива, но за големите, дебелички тухли по-добре твърди.

22. Имаш ли повече от едно копие на същата книга?

Да. Имам немалък брой книги, които са по две бройки(учебна литература най-вече са) и не знам защо са купувани по две.

23. За вампири или върколаци предпочиташ да четеш?

Чела съм и за двете, както и още дузини други, но най-много обичам да чета за вампири. Тях наистина ги обожавам. Но ако книгата е хубава нямам против и с каквото и да е друго същество.

24. Притежаваш ли повече от 150 книги?Ако не, би ли искал/ла да притежаваш?

Навярно, но 80% от тях няма да са закупувани лично от мен и са стари. Под стари имам предвид книги от Виктор Юго и такива, имаме доста от тях, а лично моите са си доста по-малко.

25. Коя е последната книга, която прочете от автор сънародник (от същата държава)?

Тоест, кога прочетох книга от български автор? Нямам абсолютно никаква представа. Не харесвам българските автори и такава книга съм чела преди мноого години. Дори за тази година(11 клас където се учи само българска литература) не съм прочела нищичко. Преди години знам, че четох една дебела книга с произведенията на Алеко Константинов, защото ми харесваше, но нищо друго.

Нормално е въпросите във всички тагове да имат нещо общо, но пък вкусовете се променят, както и навлизат нови и нови заглавия, така че те могат да изместят старите или пък не, различно е за всеки. Наистина от доста време се канех да направя тага, но все не ми остава време, не че сега имам ама...
Тагвам: Ева, Илияна и Йоана.
А всеки, който желае да направи тага, може да се смята за тагнат.

Няма коментари:

Публикуване на коментар