четвъртък, 2 февруари 2017 г.

The Assassin's Blade - Sarah J. Mass

  Февруари започва добре. Понеже се занимавам цял месец с учене по френски и вече ми дойде съвсем до гуша и ми втръсна, имах нужда да разпусна иначе направо щях да откача. Не знаех какво точно ми се чете, но някак не исках да е нещо различно от любимия ми жанр и реших най-сетне да прочета The Assassin's Blade, няма смисъл да се надявам Егмонт да я издадат, ако въобще го сторят.
  Може би просто ми се четеше нещо от Сара Дж. Маас, а все още не съм се сдобила с Империя на бури и много исках да прочета нещо за Селена Сардотиен, а пък аз винаги чета новелите. Просто ми харесват, а и държа да съм прочела всичко.
  Тази съдържа петте новели-предистории на самата поредица Стъкленият трон. Страшно много харесвам корицата и най-вече заради това ми се искаше да я издадат, за да мога да си я взема, но... А новелите са следните:
The Assassin and The Pirate Lord
The Assassin and The Healer
The Assassin and The Desert
The Assassin and The Underworld
The Assassin and The Empire
  Всички те предшестват събитията в Стъкленият трон. Е, все пак е изминало известно време в солните мини в Ендовиер и чак тогава започва, но надали имаше нужда да се разказва това. С първата новела авторката ни представя как Селена е започнала да се бунтува и да се противопоставя за първи път на плана на Аробин, нейния шеф, но и Кралят на асасините. Точно това е повратния момент, от който измъкване няма и който предопределя бъдещето ѝ занапред. В The Assassin and the Pirate Lord тя се изправя срещу най-известния пират и го заставя да направи каквото му нареди, което е и забавно. Освобождавайки робите, обаче, проваля сделката на Аробин и това меко казано го вбесява.
  В следващата новела The Assassin and The Healer тя е тръгнала на път след като Аробин е решил за наказание да я изпрати да се обучава в Червената пустиня и докато не получи одобрение да не се връща. Само че в един хан среща едно момиче, на което решава да помогне. Много ми хареса тази новела, защото момичето желае да стане лечителка(преди отнемането на магията тя е била такава по рождение), а Селена ѝ помогна в осъществяването на тази си мечта.
  В третата книга The Assassin and The Desert тя вече пристига при Тихите асасини от Червената пустиня, но не всичко става толкова бързо, колкото очаква. Там обаче научава много и то неща, за които изобщо не подозира. Разликата между Тихите асасини и тези на Аробин на континента е огромна. Както и методите на Майстора и на Аробин - единият уважава учениците си и се отнася добре към тях, а другият е жесток и безскрупулен. Но и там също има кроежи и Селена се оказва забъркана точно в това и няма намерение да стои отстрани.
  В предпоследната четвърта новела, The Assassin and The Underworld, вече всичко тръгва назад. След като се завръща Аробин я засипва с подаръци, за да купи прошката ѝ, но това е абсурдно да стане. След цяло лято, в което не знае какво се е случило със Сам, който бе с нея при пиратите и ѝ помогна да осъществи плана си, тя е объркана в чувствата си. Успява да се съгласи на нова сделка, с която уж да предотврати създаването на път между Мелисанде и Рифтхолд, който да бъде използван за трафик на роби(леле колко съвременен израз използвах). Само че беше измамена и работеше, но... за грешната страна. Но вече е готова да махне от Аробин след като може да му се издължи до последната стотинка.
  Най-гадна ми беше последната новела - The Assassin and The Empire, защото знаех какво ще стане. Но пък и живота, който водеше със Сам... не си я представях така. Тя е като стихия, а да стане като обикновено момиче с любимия си просто не пасваше. Тя е родена за много по-велики дела от това. Именно затова донякъде е трябвало да се стекат така обстоятелствата, защото така можа да открие истинското си призвание и да преоткрие себе си(за тези, които вече са чели четирите книги, пък може вече и петата). Сам е твърде обикновен и така и не разбра коя в действителност е тя. Въпреки че накрая Селена отиде в Ендовиер и беше така жестоко предадена... мисля, че така стана по-добре, от колкото другия вариант.
  Като цяло това са просто едни допълнителни истории, които могат да разяснят малко повече някои споменати неща из самата поредица, но не са задължителни, така че не е нужно всеки да ги прочете ако не иска. Аз просто съм си такава и обичам да правя всичко или нищо, средно положения няма.

Няма коментари:

Публикуване на коментар