събота, 10 юни 2017 г.

Empire of Storms - Sarah J. Maas

  КНИГА ПЕТА ОТ ПОРЕДИЦАТА „СТЪКЛЕНИЯТ ТРОН“

  Избрах ревюто ми да е с английско заглавие и английска корица, защото все пак прочетох и имам книгата на английски и не виждам защо да го правя на български. Закупих си книгата преди малко повече от месец от Книгомания, където ми излезе страшно евтино в Деня на книгата (23-ти април), за разлика от цената на българското издание на Егмонт, която е супер надценена (в сравнение с предишната, а разликата в страниците им е съвсем минимална). Пък и къде по-хубаво е да прочетеш една книга в оригинал и на мен толкова ми харесва, че това е първата ми книга на английски(нямам средствата да си поръчвам от чужбина, уви) и страшно много си я харесвам. Малко се впуснах в обяснения в ревюто си, но по подробно относно изданията ще има в отделен пост скоро.
  Харесвам тази корица. Надписа е толкова як, че още щом я получих и не можах да ѝ се нарадвам, защото е толкова як цвят и толкова яко блести на светлината! А и за първи път имам книга на английски и страшно много ме радва този факт. Но стига с въодушевлението ми, че ще изпиша един роман само с него.
  Мина известно време от както прочетох Кралица на сенките и това времево разстояние оставя малко празнини, което се отрази и докато четях книгата, като лошото е, че трябва наново да си припомня кой - кой е бил, ако съм забравила. Но аз харесвам книгите на Сара Дж. Маас, влюбих се в Трона още от самото начало. Толкова са оригинални и така добре написани, едни истински прекрасни бижута!
  Четвъртата книга завърши много обещаващо и много бурно след като кралицата се завърна готова да се бори за кралството си. Само, че пред Елин изникват други препятствия и хора, които я държат далеч от трона ѝ. Тя трябва да събере армия, която да се изправи срещу Ераван и ще направи всичко, за да успее.
  Хареса ми това, че има множество сюжетни линии, които вървяха успоредно и съвсем последователно докато не се преплетоха повечето от тях, което беше също така добре направено. Сара Маас много добре е изградила героите си и тяхната роля във всеки един момент, сякаш всичко, което се случва е било планирано от самото начало.
  Имам чувството, че Империя на бури беше най-епичната книга до момента, защото имаше толкова много важни моменти и действие, а и по-нататъшното развитие зависеше косвено от тази книга. Появиха се и стари познати лица, такива познати от Острието на асасина и много се радвам, че я прочетох преди няколко месеца, защото това са предистории към Стъкленият трон и ето че тези познания се оказаха важни за по-нататък. Хареса ми как постепенно се присъединяваха различни герои към Елин (по една или друга причина, но май накрая всички станаха нещо като част от нейния двор). Открай време си харесвам Дориан и ми се искат повече моменти с него, просто искам да има по-значителна роля (не че сега е малка, даже никак), най-вече ми е любопитно ще има ли нещо между него и Манон. Просто между тях прехвърчат искри, но ще е много интересно краля на Ерилея да се обвърже с вещерска наследница. Всъщност харесвам Манон, от самото начало знаех, че тя е специална и има нещо у нея и съмненията ми само се потвърдиха докато четях тази книга.
Кръв ще се лее.
Мечти ще бъдат разбити.
Армия трябва да се надигне.

  Тези три изречения много добре резюмират всичко, което се случва в цялата книга. Направо останах без дъх докато я прочета. А колкото по-скоро исках да достигна до края и да разбера какво ще се случи, толкова повече бях саботирана от външни фактори (наистина, в един момент вече ми писна все нещо да ми пречи да чета!). Елин трябва да събера армия срещу Ераван и всичко буквално започна от нулата. Но и бе толкова... загадъчно направено, сякаш не само бе скрито от всички останали, но и така че да остане загадка и за читателя, в което авторката се справя блестящо.
  Роуан и Елин са много... огнена двойка (в буквален и преносен смисъл). Те са толкова един за друг и това далеч не е случайност. Разкритията в края на книгата дори ме изненадаха, чак не очаквах да се разберат толкова много неща. Но все пак беше време да се разкрият всички карти и да няма повече тайни. Само се надявам връзката на Елин и Роуан да продължи, защото предстоят да се случат много неща, а аз вече нямам търпение да излезе следващата книга.
  Чудя се кой е по-голям злодей - Ераван или Майев, тя е не по-малко зла от него пък и той играе открито и като прави нещо си го прави, а Майев... Имам наум точно един израз, но е твърде циничен. Тя е манипулативна и подла, както и толкова безскрупулна, че спокойно може дори да надмине Ераван заради жестоката си природа. За мен тя е по-големия враг от двамата и много бих се радвала ако я детронират или пък умре, май това ще е идеалното развитие относно нея.
  *Само за протокола, това не са спойлери, аз си правя теории, които силно се надявам да се окажат верни.*
  А краят... наистина бях сащисана. Авторите наистина могат да бъдат зли, знам от личен опит. Просто бях хваната наистина неподготвена за това. Но пък сега предстоят да се случат още много неща и ми се струва, че ще се случат още много неочаквани неща. Е, надявам се не такива като в края на Империя на бури. Наистина се радвам, че я прочетох в оригинал, много неща бяха толкова различни и се предава толкова по-богат смисъл отколкото на български (почти съжалявам, че не съм ги чела на английски и останалите). Empire of Storms беше възхитителна и направо те оставя без дъх, а какви ли ще са следващите?

Няма коментари:

Публикуване на коментар