сряда, 27 юни 2018 г.

Корабът на мъртвите - Рик Риърдън

   КНИГА ТРЕТА ОТ ТРИЛОГИЯТА „МАГНУС ЧЕЙС И БОГОВЕТЕ НА АСГАРД“


  Честно казано, напълно бях забравила, че тази книга излезе още октомври миналата година. Щях отдавна да съм я прочела ако не бях изключила напълно и чак сега се сетих. Но пък се радвам, че най-сетне завърших трилогията Магнус Чейс и Боговете на Асгард. *Иронията, току-що видях, че съм прочела предишната книга преди точно една година.*
  Направо съм изненадана, че Егмонт са закупили правата за оригиналната корица, а не са заложили на някого да направи поредната нелепица като предишните две. Жалко само, че тази прекрасна корица трябва да стои редом до другите две. Но пък не може да им се отрече, бързо ги издават книгите на Риърдън.
  Спомням си как първоначално не ми се четеше поредицата за Магнус, защото не съм особен фен на скандинавската митология, но се оказа страшно интересно като с всички книги на Рик Риърдън. Нямам търпение за нещо ново от него! Следващото ми четиво ще е Пламтящият лабиринт (третата книга от Изпитанията на Аполон).
  След като в края на Чукът на Тор Локи бе освободен, сега възнамерява да започне Рагнарок и героите от етаж деветнадесет трябва да го спрат на всяка цена, което разбира се, няма да е никак лесно. За да се изправят срещу него, те трябва да се сдобият с няколко важни предмета в своето пътуване до далечните земи на Йотунхейм и Нифлхейм (тези наименования обаче ме убиват направо, много често просто си ги прескачах, защото няма начин да произнеса това, тия скандинавски езици са кошмарни!).
  Магнус, син на Фрей, богът на лятото, заедно с приятелите си Самира, Хартстоун, Блицен, Алекс и останалите безсмъртни войни от хотел „Валхала“ трябва да прекосят различни светове и да се изправят срещу най-различни и опасни врагове по време на отчаяната си мисия да спрат Локи преди да е станало твърде късно. И разбира се, Магнус се озовава в центъра на това предизвиквайки самият бог Локи.
  Корабът на мъртвите е написан по познатия на феновете на Риърдън увлекателен начин представяйки дузина тинейджъри в необикновени ситуации и изпитанията, пред които трябва да се изправят. Досущ като всички останали митологични светове и полубогове, Асгард е също толкова интересен и осеян с опасности, а истинските богове са точно толкова арогантни както и всички останали. И въпреки това не се разбират помежду си. *богове, кой ли ги разбира?*
  Но като цяло трилогията за Магнус Чейс е много интересна и представя друг вид митология от света. Интересно ми е какво ли следва, дали ще има някакви нови герои свързани с други митове? До колкото знам, вече са покрити най-отличителните такива - гръцка, римска, египетска и скандивска митологии. Но каквото и да се появи на хоризонта, аз с нетърпение очаквам да го прочета! 

Няма коментари:

Публикуване на коментар