сряда, 21 март 2018 г.

Need a hero? Ben Hope is your man.

He's sexy.
He's badass.
He's one kind of a man.

   Още в края на миналата година ноември - декември започнах да чета една много интересна трилър поредица. Не съм правила отделни ревюта на книгите в блога, защото не е много популярна на български и прецених, че е по-добре да направя този по-свободен и обобщен пост. Заглавието на поредицата носи името на главния герой (нещо типично за трилърите, което съм забелязала) - Бен Хоуп. Да, поиграх си закачливо и със заглавието на този пост, но наистина е така. Бен е точно типът герой, който може да те спаси в напечена ситуация без никакви супер сили просто being a badass. Бен е бивш САС военен (всички готини мъжки парчета в трилърите май са някакви такива, което ги прави още по-яки) и като такъв има определени... умения. Той е умен, секси, атлетичен и е добър в това, което върши. Следвал е две години теология, но е прекъснал, след което отива в армията и успява да се изтигне до последен ранг Майор (ако не ме лъже превода на български, че просто не мога да си го обясня какво точно трябва да е званието major). Естествено, една от предпоставките за добрите постижения в такава професия е абсолютната липса на здрав разум на моменти. Което ми напомня за цитата на Лудия шапкар:

"Ти си луд, напълно побъркан, изперкал! Но ще ти кажа една тайна: най-добрите хора са такива.""Алиса в Страната на чудесата"
   Всеки добър човек си има своя недостатък. Бен е добър по душа, но методите му са... малко крайни, малко жестоки понякога, малко извратени, но точно това харесвам най-много у него. Той е перфектния войник и обикновено идва като гръм от ясно небе на всеки, който си има работа с него, защото първоначално изобщо не очакват да си имат работа с човек с толкова добър профил.
   Бен е съвършен - руса коса, сини очи, изкривено чувство за хумор и ass kicking character - все казвам, че това е моята сродна душа. Толкова много ми напомня за самата мен и колко е як във всяко едно отношение... Наистина фенгърлствам ама много.
Това са новите корици в новото издание и са просто великолепни,
обожавам ги!
   Друга черта, която много харесвам у него - той не се бои да убива, просто го прави когато се налага. Няма предразсъдъци, няма замисляне, нищо. Той го прави и е добър в това. Не че тези, които убива не са си го заслужи напълно, че и отвъд. Мен страшно ме дразни като започнат глупостите с не си цапай ръцете, не падай на нивото му, не си заслужава, остави на властите да раздадат справедливост. Не, всичко това е bullshit, не може този да е радикалист и да убива и накрая да му дадеш затвор за награда, което е равносилно да го изпратиш на почивка. Пък и в много случай или убиваш, или биваш убит, а Бен избира първото.
   Тази трилър поредица не е като нищо, което съм чела до сега. Не е за обичайните исторически събития/артефакти и т.н., които обикновено биват засягани в книгите, защото това са винаги интересни и актуални теми. Това, което авторът Скот Мариани развива е по-нематериално и по-не толкова известно сякаш. Да, известно си е разбира се, но не е като да кажеш Екскалибур или Атлантида, за което всеки е чувал. Бен изобщо не е специалист в археология или нещо подобно, не е изследовател, не е историк, нито нищо, но е обучен за най-добрите 22-ма САС военни с такова обучение, правейки го един на хиляда, та дори и повече. Този елитен отряд има способности равносилни на цели армии, те са бързи, умни, интелигентни, добри разузнавачи и добри преследвачи. Всички тези качества накуп правят почти съвършения индивид. Неслучайно Бен е така добър в намирането на неизвестни неща... и хора.
   След като напуска САС поради разкритието на задкулистни политически игри, които той не може да приеме, той се отдава на частна практика като кризисен консултант. С други думи, помага в отвличания намирайки най-вече отвлечени деца, нещо тясно свързано със собственото му минало, което го преследва и до днес.
   Всъщност част от първите книги ги има на български, но не са много нови, поредицата е недовършена и затова надали някой би обърнал внимание. Което изобщо не ме изненадва, че е недовършена, нещо абсолютно нормално затова изобщо нямам желание да чета на български. Първата книга е с оригинално заглавие The Alchemist's Secret, а на български е Ръкописът на Фулканели. Ами много е глупаво да преведат заглавието, така че да разкрият половината от същността на книгата. Типично по български да си изменят заглавието както на тях им харесва без да се замислят, че издават основната идея на книгата, която се предполага да разбереш в процес на четене. Ето затова не препоръчвам книгите на български, абсолютна загуба на време с неясно доколко прецизен е превода.
   Бях прекъснала за известно време четеното на останалата част от поредицата(стигнах до седмата книга включително), защото нямах осмата, но наскоро се сдобих с нея и главоломно се върнах на вълна Бен Хоуп, обожавам тези книги. Толкова са вълнуващи, изпълнени с екшън, на моменти дори брутални, но и толкова забавни - толкова много цитати си отбелязвам, че мога да напълня цяла тетрадка с цитати от книгите за Бен Хоуп, защото той е един много... забележителен герой и обикновено е прям, казва каквото мисли (досущ като мен) и става изключително забавно. А аз страшно се забавлявам когато чета сарказъм и черен хумор. Вече съм прочела четиринадесет от шестнадесетте излезли до момента книги и почти съм в трагично състояние, защото искам да прочета още, а не ми остана нищо. До края на следващата седмица най-вероятно ще съм приключила, а изобщо няма да ми се иска да съм. Но следващата книга излиза скоро, така че нямам търпение!


   Наистина искрено бих препоръчала тази поредица. Бен е уникален герой, единствен по рода си. Поне може да му дадете шанс като видите за какво става въпрос, но от своя страна аз мога да кажа, че няма да съжалявате. Това е като екшън филм, само че стократно по-добро от филма. Както започнах и публикацията си, ако ви трябва герой, Бен Хоуп е точният човек.

Няма коментари:

Публикуване на коментар