понеделник, 11 януари 2016 г.

Похитителят на мълнии - Рик Риърдън

КНИГА ПЪРВА ОТ ПОРЕДИЦАТА „ПЪРСИ ДЖАКСЪН И БОГОВЕТЕ НА ОЛИМП“

Рейтинг:

  Всеки е чувал за Пърси Джаксън и почти всеки е чел поредицата за него. Още преди месеци реших да прочета поредицата, но така и не ми оставаше време и най-сетне я започнах ала веднага се запалих по нея.
  Това е първата книга, която прочитам за месеца, а и въобще за 2016-та година. Бях я започнала още в началото на Януари, но поради многобройни други ангажименти стоеше по-назад в списъка ми с нещата, които трябва да направя. За пореден път се убедих, че не трябва да прибързвам със заключенията и да видя за какво става въпрос преди да съдя книгата. Вече ми се случва няколко пъти така и мисля, че е време да си науча урока. Извън кръга на шегата, книгата е страхотна и напълно се убедих, че тази поредица си заслужава да се прочете.
  Като почитател на старогръцката митология(най-вече) Пърси Джаксън е четиво, което не е за изпускане. Веднага ми допадна стилът на Рик Риъдън - лек, увлекателен, чете се бързо и самият факт, че пише от първо лице придава един по-друг облик на цялата книга. Боговете са представени по един съвсем различен начин, техният облик е осъвременен и честно, струват ми се още по-яки. Винаги съм харесвала Посейдон, богът на моретата, защото обичам водата, а и някак... той винаги ми се е струвал най-интригуващ от всички олимпийци. Определено предпочитам олимпийските богове пред титаните. Харесвам идеята, че безсмъртните богове продължават да съществуват и се местят на различни места, също и че имат деца. Много обичам когато в книгите се представя, че реално съществуващи исторически личности са били нещо повече от образи на своето време.
  Похитителят на мълнии е първата от петте книги в поредицата „Пърси Джаксън и боговете на Олимп“. Самото заглавие ако се разтълкува ще се разбере, че става дума за някой, който е откраднал мълнии и следващия въпрос - от кого, веднага придобива отговор - Зевс. След като я прочетох, тя възвърна изведнъж желанието ми за четене и нямам търпение да прочета и останалите книги, защото са страшно заинтригуващи. Наистина препоръчвам тази книга, както и всичките с Пърси, защото той е герой, който те кара да се смееш и да го заобичаш едновременно. Затова ако все още има хора, които не са я прочели, определено губят много, защото си заслужава и не мисля, че ако гледат филма с това ще успеят да постигнат същия ефект като от книгата.
  "Don't judge a book by its movie."

1 коментар:

  1. Обожавам поредицата и се радвам, че първата книга ти е харесала. Надявам се и останалите да ти харесат.
    Прекрасно ревю!

    ОтговорИзтриване