понеделник, 27 юли 2015 г.

Jane Eyre - Charlotte Brontë

 Рейтинг:

  Отне ми доста време докато разбера, че заглавието, а и името на героинята се чете Джейн Еър. Все си мислех за Ейре - истинското ирландско наименование на Ирландия, може би защото се пише почти по същия начин Éire и от там се бърках.
  Историята сама по себе си разказва за Джейн Еър, сирак, чийто родители умират още като е малка. Остава с леля си, която я мрази, но я праща в нещо като пансион когато е на десет. Общо взето Джейн има труден живот. Тази книга не е мой тип, но я прочетох заедно със следващата, чието ревю ще пусна след тази, защото една приятелка ми ги подари за рождения ден. Така съм свикнала с фентъзито, че всички останали жанрове са ми изключение и то само ако наистина ми хареса нещо друго.
  На кратко, осем години по-късно Джейн става учителка на едно момиченце Адел и там се влюбва в господаря, който е с двадесет години по-възрастен от нея. Това е най-известната книга на авторката Шарлот Бронте. Сестрите Бронте са три - Шарлот, Емили и Анн, и трите писателки! Доста интересен факт признавам. Но това не е основателна причина, за да се влюбя още малко в книгата.
  Като цяло.. не е лоша, но ако аз трябваше да си я купувам не бих я избрала. Забравих да спомена, че е на английски и това допълнително усложни нещата заради съкращенията на думите, които аз не зная. Имаше цели изрази дори диалози на френски, за мен не е проблем, но смятам, че не всеки знае френски и ако не го е учила надали дори ще може да ги прочете при положение, че дори няма обяснение под линията, никакъв превод. Да, разбирам, че в оригинала от преди два века е нямало такива неща, но какво пречеше на това прословуто издателство Collins Classics да ги добави?
  Книгата е написана от първо лице и ми беше доста трудно да свикна да чета в тази гледна точка, защото предпочитам неутралната.
  Накрая всичко се развива приблизително добре и има хепи енд. Историята е малко скучна и няма да си кривя душата, не препоръчвам книгата освен ако някой чак толкова държи да я прочете, но не вярвам да има някой такъв.

Няма коментари:

Публикуване на коментар