четвъртък, 23 юли 2015 г.

Железният изпит - Холи Блек и Касандра Клеър

 КНИГА ПЪРВА ОТ ПОРЕДИЦАТА  „МАГИСТЕРИУМ“

Рейтинг:

  Железният изпит е първата книга от поредицата от пет книги наречена Магистериум. Най-напред ще кажа, че нямах абсолютно никакво намерение да си я взимам. Дори не знаех за нея преди да видя Лятната тийн селекция на Егмонт и тогава си казах „Какво пък, така и така ще си взимам Книгата на легендите, не пречи да взема и тази подарък щом я дават. Нали е книга, а аз обичам книгите и щом няма да дам нищо за нея не виждам причина да не отида до Хеликона, за да си я взема.“ Също се чувствам длъжна да упомена, че за пръв път чета съвместна работа между автори, в случая авторки де. Просто не мога да си обясня как двама души могат да пишат една книга и колкото и да се мъча да разбера не се получава. Може би понеже съм винаги соло и груповата работа хич не ми се отдава и това е главната причина, за да на мога да си обясня съвместния труд.
  Според мен книгата е грешно определена за „7+“. Само защото корицата е анимирана и вътре героите са дванадесетгодишни не значи, че трябва да е още малко детска. Та в нея се говори за магията на елементите и тези деца, които имат потенциал, отиват да се обучават в Магистериума, за да може да се научат да контролират способностите си и да не наранят тези около тях. Обожавам неща свързани с четирите елемента(тук са пет, защото има още един).


   Неслучайно качвам тази снимка. Първата е комбинацията на тези пет елемента е сливането им, знак, който има и на входа на сградата на Магистериума. На втората са поотделно като това над чертата го има като разделител или преход из главите вместо “***“, например. Допълнителния елемент, очевидно, е хаос.
  Самият сюжет на книгата е много вълнуващ и веднага ми стана адски интересно. Понеже започнах да я чета вечерта не ми стигна времето да я довърша, а наистина си изгарях да разбера края. Очевидно бях тотално запленена от книгата.
  Сюжетът е следния - Калъм изобщо не е предвиждал, че някога ще влезе в това място и прави всичко възможно да се провали на този така наречен приемен изпит - Железния изпит, както е озаглавена и книгата. Точно в това е най-големият контраст - въпреки всичко и опитите му да се провали, той все пак е приет и то при един от най-добрите Майстори, всъщност, най-добрият.
  Друго, което ме впечатли в самата книга е, че има картинка преди всяка глава(както се вижда и на снимката). Обичам илюстрациите и харесвам всички книги, които имат подобни неща. Размерът ѝ, иначе, е съвсем приличен - малко над 300 страници. Лично според мен си заслужава да се прочете. Тримата главни герои, които са и на корицата, са Калъм, Аарън и Тамара. А главният антагонист - Врагът на Смъртта, за него специално има много какво да се научи и е може би най-любопитния образ в цялата първа книга. И определено има с какво да ви изненада.
  Според мен цялата поредица е много заинтригуваща и аз вече съм решена да я следя. Даже нямам търпение да излезе втората книга, Медната ръкавица, през септември ако не се бъркам. За любителите на фентъзи това е една чудесна възможност да прочетат нещо толкова заинтригуващо и различно. Аз неслучайно съм така запалена по тези нови серии от Магистериум.

  Много искам да споделя любимият си пасаж от книгата, свързан с елементите:
Огънят гори, водата тече,
въздухът навява, земята сковава.
Хаосът поглъща.

Няма коментари:

Публикуване на коментар