неделя, 19 юли 2015 г.

Наследницата - Кийра Кас

 КНИГА ЧЕТВЪРТА ОТ ПОРЕДИЦАТА  „ИЗБОРЪТ“

Рейтинг:

 Четвърта книга на една от най-любимите ми поредици.. Не я очаквах, признавам, докато не я видях в онази презентация на Егмонт за художествената литература за 2015, която, разбира се, не спазиха. Вместо през март излезе през май и тогава дори имаше още едно закъснение заради, което аз си я взех по-късно и много се бях ядосала тогава.
  За корицата съм малко разочарована. Да, хубава е, но не като предишните. Сивото не е по мой вкус и никак не ми допада. Твърде безличен и монотонен цвят, който изобщо не харесвам. А и роклята не изглежда така пищна и разкошна като другите, а е по-семпла. Това ми напомня за сериала Елиза и как в третия сезон с дъщеря ѝ тя носеше едни рокли дето ама изобщо не приличаха на тези на майка ѝ и направо разваляха всичко.
  Май обърнах твърде много внимание на корицата. Да се прехвърлим на съдържанието. Принцеса Идлин наистина е малко високомерна и леко превзета. Нейната история се различава на светлинни години от тази на майка ѝ и може би е малко разочароващо. Очаквах нещо друго всъщност.. Нейният Избор е ами.. доста по-различен, най-напред, защото е първия оглавен от принцеса и се избира измежду момчета, а не момичета. Всичките тези контрасти си оказаха влиянието и в началото трудно възприех ситуацията, признавам. А пък за нея.. изобщо няма какво да се говори. Тя никога не бе искала подобно нещо и е убедена, че накрая ще завърши тази тирада, както я определя, без да се омъжи, но според мен греши. Мога да се обзаложа, че тя ще се влюби, ако вече не е, в Кайл. Те просто са като създадени един за друг. И не, това не е спойлер, а едно чисто мое предположение, в което мисля, че няма да сгреша.
  Двадесет години по-късно, въпреки че кастовата система е премахната тя все още има своите невидими окови над народа и това е огромна пречка. Преди сякаш с онези бунтовници беше по-добре, защото бе ясно кои са враговете на короната, но сега.. те не са. По-добре всичко да е ясно от колкото да се чудиш и да недоумяваш кой може да е.
  Като цяло книгата ми хареса, а краят.. за него просто нямам думи. Направо ме накара да изгарям от нетърпение да прочета последната пета книга, която все още не е излязла, та тя дори корица и резюме си няма на английски.. Но искрено се надявам авторката да не ни натъжи с някое гадно развитие, ама наистина!
  Може би ще се повторя, но аз обезателно препоръчвам поредицата Изборът и не знам дали и колко отрицателна критика има, но аз я харесвам и си заслужава да се прочете.

Няма коментари:

Публикуване на коментар